fin helg

Äntligen har jag tid att skriva ordentligt!

Det var supermysigt igår hos Daniela! Hon, jag, Astrid & Linnea lagade tortellini med ostsås till middag och vit & mörk chokladmousse till dessert. Supergott! Kollade på filmer och pratade massor :)

Idag är det fars dag men blev lite ändrade planer.

Så här skulle det se ut:

Pizza & bio med pappa, hem & fika.

Istället blev det:
Köpa hem pizza, sen fika. Varför vi inte kunde åka iväg var för att jag mådde illa, verkligen som ett as! Så vågade inte lämna hemmet, haha. Men var nog bara hungrig som tur var, efter den där pizzan mådde jag fint och det fick minsann plats med lite tårta! Vi ser förhoppningsvis Tintin nästa helg. Just det, gav pappa en kokbok med Paolo Roberto, tror han blev glad!

Blev en jättebra dag och helg iallafall! Plus att jag har skickat in både svenskan och engelskan idag så nu kan jag bara njuta av praktiken! Börjar imorgon, sååå spännande! Jag har säkert sagt det tusen gånger men jag ska praktisera på UNT i Tierp i 4 veckor. Är så lycklig som fick praktik där! Känns lite avgörande. Jag har alltid velat bli journalist och jag fick det ännu mer bekräftat när jag kände att jag hade valt rätt linje. Men nu får vi se vad jag tycker om det riktiga journalistlivet!

PS. Glömde kameran hos Danni, sääääämst jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0