nu släckas tusen människoliv

tjaa. sitter och lyssnar på julmusik, myys :) självklart ingår låten jag har som rubrik i min samling jullåtar. ebba grön ffs!

idag var jag hos doktorn, sen drog jag till skolan, men hann bara med två lektioner, haha (y) spanskan var segare än någonsin och idrotten var väl okej. det var nallin & jennifer som höll i lektionen och först körde vi sol & is eller något sånt, hahaha. sen killerboll och till sist basket :)

hemma gjorde jag klart planschen om matkultur i italien, skönt! och så kollade jag på ghost whisperer med mamma, asbra fan! annars har jag inte gjort så mycket. eller jo, jag har suttit här för länge, så nu klunkar jag alvedon, hehe...

nu slocknar tusen människoliv
på jordens mörka rund
och tusen tårar trillar ner
på himlens djupblå grund


du stjärna över stockholmshem
och låt ditt kalla ljus
få lysa över dom som ej
har nånstans att bo


i varje hjärta armt & mörkt
blir ensamheten störst
när överflödet väller ut
i signad juletid


och över stad & land ikväll
ett stilla stålblå sken
lyser upp vårt vardagsrum
med kalle, piff & puff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0